Skip links

Rozhledna Jarcová

Dřevěná turistická rozhledna v obci Jarcová na Valašsku se nachází v nadmořské výšce 476 metrů. Rozhlednu vysokou 14 metrů postavil Vilém Bystroň na podzim 2008 z modřínového dřeva a samotné vztyčení dřevěné konstrukce pak proběhlo na Silvestra téhož roku.

K rozhledně se můžete vydat dvěma směry:

• kratší okruh vede z Jarcové (asi 4 km) od Jednoty vlevo po asfaltové cestě nahoru. Pak vás cesta zavede vpravo stále nahoru a asi po kilometru vlevo. Zde asfalt končí. Dále už jen po polní cestě až se dostanete na kopec. Cestou je rozhledna vidět na několika místech. Zpět se můžete vrátit tak, že půjdete od rozhledny nahoru k polní cestě, kde se napojíte na žlutou turistickou trasu směrem doleva. Ta vede k místnímu skalnímu útvaru Jarcovská kula, která je tvořená horninami slepenco-pískovcového vývoje flyše a ční do výšky 9 metrů. Podle pověsti ji zde upustil čert, když chtěl obrátit tok potoka Senice v Lidečku (Čertovy skály). Nedaleko odtud se kdysi nacházel podobný kámen, už před více než padesáti lety jej však majitel pozemku nechal rozstřílet. Cesta pokračuje dolů zpět do obce Jarcová.
  • příjemný delší pěší okruh na vás čeká také z centra ve Valašském Meziříčí a odtud se můžete vydat k rozhledně po stopách T. G. Masaryka. Celá trasa má 13 km a 12 zastavení. Tato naučná stezka pojmenovaná po našem prvním československém prezidentovi vede z náměstí kolem zámku Žerotínů, pokračuje podél Rožnovské Bečvy k soutoku Bečev a odtud po červené turistické značce přes obec Poličná do sedla nad Piškovou v Hostýnských vrších. Zde se napojí na žlutou turistikou značku a přes hřeben nad Bražisky, dále pak do části Krplov, kde sejdete kousek ze žluté trasy níže k rozhledně. Stezka pokračuje kolem skalního útvaru Jarcovská kula a přes obec Jarcová se vrací podél Vsetínské Bečvy zpět do Valašského Meziříčí.